30 טיפים והמלצות שעשויים לסייע לגולשים למצוא אתכם ברשת.
שלושים טיפים לקידום אתרים על דברים שעליכם לעשות או לא לעשות כדי להביא את האתר שלכם לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. המאמר מדבר על יותר משימוש אך ורק בתגי meta ודברים בסיסיים בקידום, כך שגם אם אתם כבר מיישמים חלק מהדברים, סביר להניח שתוכלו למצוא טיפים חדשים עבורכם.
1. כתבו תוכן מעניין ומקורי
מקוריות התוכן שנמצאת אצלכם באתר משפיעה רבות על מנועי החיפוש, ולכן התוכן באתרכם חייב להיות מקורי (ומעניין למשתמש) ולא מועתק ממקורות אחרים.
2. הוסיפו תוכן חדש כל הזמן
אתרים שמתעדכנים באופן קבוע נראים אמינים, חשובים ועדכניים יותר מאשר אתרים עם תוכן ישן ומוזנח. בנוסף, הוספה מתמדת של תוכן לאתר תעלה את כמות הדפים שמנועי החיפוש יכירו אצלכם, והסיכוי שיופנו אליכם גולשים גדל בהתאם.
3. בחרו מילות מפתח מתאימות
בחירת מילת מפתח מתאימה היא המהלך הראשון שיש לעשות בקידום אתרים. את מילת המפתח יש לבחור לכל עמוד בנפרד ולא צריך לנסות להשתמש באותה מילת מפתח לכל האתר. למשל, מילות המפתח בעמוד זה הם קידום אתרים, SEO, טיפים, לעומת שאר הדפים באתר, בהם מילות המפתח רלוונטיות לאותו התוכן.
4. בחרו מילות מפתח פופולריות, אך לא פופולריות מדי.
ממש קשה להגיע לתוצאות הראשונות לפי מילות מפתח מאוד פופולריות עקב תחרות גבוהה מאוד של אתרים אחרים. עדיף להגיע למקום הראשון עם מילה פחות פופולרית, מאשר המקום המאה במילים הכי נפוצות.
את הפופולריות של מילות המפתח אפשר לבדוק באמצעות Adwords Keywords Tool.
5. מקדו את מילות המפתח
ככל שמיקוד מילות המפתח יהיה מדויק יותר, כך הסיכוי להגיע לראש הרשימה גדל יותר. מילות המפתח Canon EOS-1D Mark III יהיו עדיפות לעמוד של המצלמה הספציפית הזו מאשר הביטוי "מצלמות Canon", ויש מספיק אנשים שמחפשים דגם מצלמה ספציפי שמעוניינים הרבה יותר מהשאר בקנייה.
6. קנו דומיין עם מילת המפתח שלכם
שמות דומיין עם מילות המפתח בתוכם מעלות בהרבה את הרלוונטיות של האתר בעיני מנועי החיפוש. מבחינתם, אם מילות המפתח מופיעות בדומיין - כנראה שהאתר קשור לנושא.
7. השתמשו במילות המפתח בכתובת העמוד
גם אם שם הדומיין שלכם לא מלא במילות מפתח, עדיין ניתן להכניס מילות מפתח לתוך הכתובת של הדף באתר. לדוגמה, שימו לב מה מופיע לכם בשורת הכתובת של העמוד הספציפי הזה. ניתן ליצור כתובות כאלו באמצעות Mod_rewrite.
8. השתמשו במילות המפתח בקישורים הפונים אליכם
קישורים הם מקום טוב נוסף לכתיבת מילות מפתח. כשמנועי החיפוש יגיעו לאתר שלכם בעזרת קישור ממקום אחר, הרושם הראשוני ייווצר דווקא על פי הטקסט שיופיע באותו קישור.
מאותה סיבה העדיפו קישורי-טקסט על פני קישורי-תמונות.
9. בקשו מאנשים אחרים להוסיף קישור לעמוד שלכם
כמה שיותר קישורים יובילו לאתר שלכם, כך יגיעו אליכם מנועי החיפוש יותר מהר ויכירו בכם כחשובים יותר מאתרים שאף אחד לא מקשר אליהם. שימו לב שהאתרים שמקשרים אליכם הם איכותיים וקשורים לנושא של האתר שלכם.
10. צרו מפת אתר
מנועי חיפוש משתמשים במפות אתרים כדי לקבל מידע ולהגיע לכל דף ודף שנמצא באתר. תוכלו להיעזר באתר xml-sitemaps שיעבור על כל העמודים באתר שלכם ויצור מפת אתר מתאימה.
11. השתמשו במאפיין alt לתמונות
תמונות שמופיעות אצלכם בעמוד שקשורות לנושא יהיו עדיפות על תמונות שלא קשורות לנושא. הדרך של מנועי החיפוש להבין מה בתמונה הוא לפי מאפיין ה-alt של התג img. חוץ מזה, המאפיין הזה הוא מאפיין חובה לפי דרישות התקן.
12. כתבו עמודים קצרים
מנועי החיפוש מעדיפים עמודים קטנים וממוקדים על מילות המפתח, מאשר עמודים ארוכים עם תוכן רב שחלקו לא קשור לשאילתת החיפוש. בונוס נחמד לסעיף זה הוא שעמודים קצרים נטענים באופן מהיר יותר. אבל! אם אתם מצליחים לשמור על מילות המפתח והנושא העיקרי לאורך כל העמוד - אין שום בעיה עם עמודים ארוכים ואין צורך לקצץ את העמודים הקיימים באתר.
13. הימנעו מתוכן שנוצר על ידי JavaScript / AJAX
תוכן זה לרוב נשאר מחוץ לטווח הראיה של מנועי החיפוש.
למנועי החיפוש קשה לאנדקס טקסט דינאמי שמתווסף לעמוד לאחר טעינתו קשה. גוגל מציעה פתרון משלה לשינוי הפרמטרים ובקשות ה-AJAX כדי שתוכל לאנדקס אותם בהתאם.
14. דאגו שהאתר נטען מהר
גוגל מקנה חשיבות רבה למהירות הטעינה של האתר ומעדיפה להעביר גולשים לאתרים שנטענים בזריזות ולא לאתרים שנטענים לאט. בחרו בקפדנות את חברת האחסון שלכם.
15. הימנעו מקישורים שבורים
למשתמש אין דבר יותר מעצבן מקישורים שלא עובדים (ופרסומות), ומנועי החיפוש מבינים זאת היטב. ככל שכמות הקישורים שלא עובדים אצלכם גדלה, כך האמון של מנועי החיפוש בכם נופל. כדי לגלות קישורים שלא עובדים תוכלו ליצור קובץ 404 משלכם שירשום למסד כל פניה אליו ומאיפה הגיע.
16. הימנעו משגיאות כתיב
הרי התוכן גם לא יענה לשאילתת החיפוש וגם ייראה מוזר בעיני הקוראים.
תוכלו להשתמש בפלאגין של firefox לאיתור שגיאות במהלך הכתיבה או להכניס את כל תוכן העמוד ל-Word ולראות אם הוא צובע דבר מה באדום. לצערנו, שגיאות ניסוח עדיין אי אפשר לתקן באמצעות תוכנה, ולעתים חלק מהמילים שמסומנות\לא מסומנות באדום לא אמורות להיות מסומנות\לא מסומנות. :)
17. אל תסמכו על קישורים של אתרים באותו IP
מנועי החיפוש עשויים להחליט שיצרתם שני אתרים על אותו שרת כדי להשתמש באחד מהם לקידום האתר השני ויכולים להתעלם מקישורים כאלה.
18. הימנעו מפרמטרים בכתובת במידת האפשר
עמודים עם שלל פרמטרים, כגון index.php?page=a&module=b&action=c&valued=d&blabla=x לא נראים הכי טוב בעיני מנועי החיפוש והמשתמשים. למרות שסעיף זה הוא בגדר תיאוריה, בכל אופן עדיף להכניס לכתובות העמוד את מילות החיפוש באמצעות mod_rewrite ולהימנע מרשימות פרמטרים שכאלו.
19. הימנעו מקישורים מעגליים
אתר א' מקשר לאתר ב', אתר ב' לאתר ג' ואתר ג' לאתר א'.
המשתמש הממוצע כנראה שאך פעם לא יגלה מבנה קישורים שכזה, אבל מנועי החיפוש - בקלות. מבחינתם זהו נסיון להעלות את קידום העמוד באופן מלאכותי ובמקרים מסוימים עשוי להגיע עד פסילת האתרים ממנועי החיפוש.
20. הימנעו מיצירת קישורים פתאומית
אם ביום אחד פתאום יופיעו הרבה מאוד קישורים לאתר שלכם - מנועי החיפוש עשויים לחשוב שמדובר בקמפיין פרסום ולהתעלם מהקישורים החדשים.
דאגו ליצירת הקישורים לאתר שלכם באופן הדרגתי.
21. אל תראו תוכן שונה למשתמשים שונים
התוכן שהאתר שלכם מציג למשתמשים ומנועי החיפוש אמור להיות זהה ולא משתנה לפי סוג דפדפן, IP או כל דבר אחר. מנועי החיפוש יבדקו את האתר שלכם מכל הכיוונים האפשריים.
22. הימנעו משיכפול תוכן
תוכן שחוזר על עצמו באתר שלכם עשוי להשפיע לרעה ולהראות כחירטוט מנועי החיפוש. אין שום בעיה עם פסקה אחת שחוזרת פעמיים פה ושם, אבל עמודים שלמים זהים לחלוטין — מקומם לא באתר שלכם.
23. כתבו HTML תקין
כאשר קוד ה-HTML שלכם תקין, הסיכוי שהאתר ייראה נכון ודומה בכל דפדפן במחשב, טלפון או טאבלט גדל. מנועי החיפוש מעריכים עובדה זו ומעדיפים לתת למשתמשים אתרים תקינים על פני אתרים לא תקינים.
את תקינות הקוד ניתן לבדוק באמצעות W3 Validator.
24. הימנעו מיצירת אתרי Flash
משלושה סיבות:
1. אתרי פלאש נטענים לאט
2. מנועי החיפוש לא יכולים לאנדקס אותם כראוי
3. Flash תוקע את המחשב של המשתמשים וגורם לניצול של 100% מעבד
25. הימנעו מטקסט בלתי נראה
טקסט לבן על רקע לבן, טקסט שמוסתר על ידי אלמנט אחר, טקסט בגודל פיקסל אחד והסתרה באמצעות CSS או JS הם חלק מהדברים הכי פוגעים שאתם יכולים לעשות לעצמכם. למנועי החיפוש יש את כל הכלים לבדוק את הדברים הקטנים האלו, וקיימים מקרים מרובים שבהם אתרים עם תוכן נסתר למשתמש הרגיל נחסמו.
26. הוסיפו תגי meta של מילות המפתח
תג meta חשוב שמונה את מילות המפתח העיקריות עשוי לדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, אך כיום מנועי החיפוש נותנים לו ערך נמוך יותר, כיוון שבוני אתרים מנצלים תג זה לרעה.
דוגמא לתג meta של מילות מפתח:
<meta name="keywords" content="מדריך PHP, לימוד PHP" />
27. הוסיפו תגי meta עם תיאור העמוד
בחלק מהמקרים, תיאור זה יופיע במנועי החיפוש ליד הקישור עצמו.
דוגמא לתג meta עם תיאור העמוד:
<meta name="description" content="בלוג מדריך לימוד, מאמרים וחדשות PHP" />
28. בנו דף 404 מועיל
דף 404 שאליו יגיעו משתמשים שהלכו לאיבוד יעזור להחזיר את המשתמש לאתר. רצוי להוסיף אפשרות חיפוש, קישורים לעמודים פופולריים ועמודים שקשורים בתוכן לעמוד שממנו המשתמש הגיע או אותו המשתמש חיפש.
זה המקום גם לרשום במקום כלשהו היכן נמצא הקישור השבור שדרכו המשתמש הגיע לעמוד ה-404 ולתקן אותו אחר-כך.
29. הימנעו מפרסום על ידי ספאם
גוגל אינה מאנדקסת קישורים בפורומים של אתרים, לכן אין צורך ליצור עשרות אשכולות והודעות עם פרסומי האתר שלכם בכל מקום.
30. הירשמו ל Google WebMaster Tools
גוגל מציעה חבילת כלים בשם Google Webmaster Tools שתאפשר לכם:
לגלות כיצד רואה Google את האתר שלכם, לראות כיצד ומתי גוגל סורקת, מוסיפה לאינדקס ומדרגת את האתר.
לנתח את נתוני החיפוש, לראות כמה אנשים מצאו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, לפי אילו מילות מפתח, וכמה אנשים לחצו על עליהם.
לקבל התראות בתיבת הדואר אם גוגל תזהה ווירוסים, תכניות זדוניות או שגיאות באתר שלכם.
לראות מי מקשר אליכם מכל רחבי האינטרנט.
לשלוח מפות אתר שיעזרו לגוגל להגיע לכל העמודים באתר שלכם.
לקבל המלצות לשיפורים היישר מגוגל עצמם.
תגובות לכתבה:
תודה רבה !
יפה! :]
וואו, המדריך הזה ממש עזר לי! תודה רבה
תודה רבה!
יפה!
המדריך מאוד יפה ומדבר לעניין. רק כמה חידודים:
קישורים יכולים גם להזיק (קישורים חיצוניים). שמרו על קישורים איכותיים ומאתרים באותו הסוג שלכם ואל תתפשרו על לינקים גרועים. איכות גדולה מכמות.
לגבי 19 - גלגל קישורים זה דבר אפקטיבי מאוד, רק צריך להזיהר איתו.
ד
תודה רבה! מעניין מאוד ומועיל !
בקשר ל-"26. הוסיפו תגי meta של מילות המפתח" - זה לא בדיוק נכון; לא הורידו את הערך של זה, אלא מחקו אותו. גוגל הצהירו בשנת 2009 (אם אני לא טועה) שהם לא מתייחסים לזה יותר, כך שזה בזבוז זמן לכתוב את התגית הזאת.
מצאתי את הקישור - http://googlewebmastercentral.blogspot.co.il/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html
אוקיי, אז גוגל המנוע חיפוש היחיד? אל תשכח שלא חסר עוד מנועי חיפוש, ועוד מערכות שיכול להיות שמשתמשות בתג הזה למטרות כאלה ואחרות. גוגל לא היחידים :)
Bing - http://searchengineland.com/the-meta-keywords-tag-lives-at-bing-why-only-spammers-should-use-it-96874
Yahoo - http://searchengineland.com/yahoo-search-no-longer-uses-meta-keywords-tag-27303
נוסף על כך, יש לא מעט גורמים אחרים שעוזרים להבין במה הדף עוסק הרבה יותר מאשר סתם מילות מפתח (גם אם אנחנו מדברים על כל מיני מערכות לניתוח העמוד או מה שזה לא יהיה). אפילו אם מתעלמים מ"התוכן", יש את ה-title, יש את תגית המטא description ויש כותרות.